Etappe 19 Chablis - Bessy-sur-Cure 28 km

Na weinig geslapen te hebben ,ben ik vanmorgen vroeg vertrokken.De andere 2 pelgrims lagen nog in diepe rust.Het was weer fris zoals gewoonlijk s'morgen. Na een paar km gewandeld te hebben hoorde ik een raar geluid,eerst veraf ,maar het kwam dichterbij. Dan sprongen er ineens 2  kleine reetjes uit de kant,de weg over en weg waren ze , toch gevaarlijk ,er steekt daar veel wild de wegen over, dat er niet meer ongelukken gebeuren. Weer een half uurtje verder ,hoor ik een hels lawaai , ik zie van verre een hele bende wilde varkens naar beneden hollen, zeker een twintigtal.Hopla ook met z'n allen de weg over,je zou er schrik van krijgen , ik wist niet dat die zo hard konden lopen ! De rest van de dag   een mooi parcour, geen pelgrims te zien onderweg. Toen ik bijna in Bessy sur Cure was ,liep ik nog een 6 tal km door het bos.Daar zag ik van ver iets liggen  ,midden op het pad ,groter dan een kat, het bewoog niet,ik dacht dat het dood was. Maar toen ik dichterbij kwam, zag ik dat het een vosje was  op zijn honderdduizenden gemak stond hij dan toch op om uit de weg te gaan, hij was  niks bang van mij .
Nu had ik gisteren op het VVV.kantoor in Chablis laten reserveren , alles in orde  ikke gerust ,kom ik hieraan,niemand aanwezig . Dan de juffrouw op het gemeentehuis gaan ampeteren,  zij belde , en kreeg ook niemand aan de lijn.Er liep daar nog ne meneer rond , die zou ze wel gaan halen,maar toen belde ze net terug ,ze zou komen .Goed dat ze ni ver woonde ,ikke binnen ,alles geregeld ,het gewone ,waske ,douchke  en eens zien ,waar naartoe , na morgen. T'was  nog vroeg en mooi weer , eens zien of hier pottekes liggen , en ja hoor, een tiental heb ik er gevonden. Ik was net terug in de refuge toen ik nog volk aan hoorde komen, een Nederlandse dame kwam ook daar overnachten ,weer ne goeie babbel gehad. Weer optijd het bed ik, want morgen wil ik optijd in Vezelay zijn !! 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts