Etappe 21 Vezelay - Cuncy - les - Varzy 29 km .

Het is niet altijd even leuk in die slaapzalen,vannacht bijna niets geslapen , vanwege een snurkster . Dan heb je de plezantste , die heel laat ,met veel lawaai komen slapen.Die hebben 's avonds geen tijd gehad om de rugzak al zoveel mogelijk in te pakken. Dus die beginnen doodleuk om 5 uur , lichten  aan ,met veel lawaai, alles in te pakken, en bedden af te trekken .
Dus ik dacht ,die gaan niet blijven voor de laudes dat om 7 uur begon . Ze hadden gisteren verteld, als je graag koffie hebt voor de zegening , dat kan , maar het ontbijt is nadien voorzien , voor iedereen samen . Ik de keuken / eetruimte  binnen voor een koffie vooraf . Wie zaten daar volop te ontbijten, juist ja ,die met hun veel lawaai ,die konden niet wachten. Na het ontbijt gingen ze ook mee naar de zegening!! Waarom moeten sommige mensen zo lastig doen altijd , nadien zaten ze daar nog steeds in de eetruimte , met het nodige lawaai !Moet ge daarvoor om 5 uur opstaan ? Soit ,ik vond de laudes  mooi en iedere pelgrim werd ook gezegend nadien ,we waren met 13 .
Nadien weer zo 'n stevig Frans ontbijt ,een voordeel ,lang duurt dat niet. De rugzak op en vertrekken dan maar. Veel bijzonders was de wandeling op zich niet ,alleen de eindplaats, hoe ze dat ooit gevonden hebben , dat was echt in een godvergeten gat .Ik was er eerst , na mij nog een meneer alleen ,en nog een koppel . Het ritueel van de dag,wassen ,plassen ,sebiet nog beetje eten en den dag is weeral om .Weer een beetje dichter naar het eind van de wereld!! Zo vlug het licht is vertrek ik ,ze houden regen en wind, het goei weer is momenteel , een slecht weekend ,daarna terug beter !! Laten we hopen !

Reacties

Populaire posts