Etappe 25 Baugy - Bourges 32 km.

 Deze morgen met mistig weer vertrokken, het duurde wel even eer het wat warmer werd , kwam er nog bij dat ik ook een heel stuk door de bossen heb gelopen ,maar vanaf een uur of 9 werd het al aangenamer. Onderweg nog een Nederlandse dame met haar dochter gezien, die deden een stuk van Vezelay tot Limoges, en dan volgend jaar weer zo'n stuk. De dochter leek mij heel erg jong, en het lukte vandaag niet zo goed met wandelen. Ook zij gingen tot in Bourges. Ik had een plekje gereserveerd  bij particulieren maar daar mocht ik pas om 17 uur binnen. Ik ben gaan zien en heb gevraagd of de rugzak al binnen mocht , en dat was okรฉ. Daarna de stad verkend , het was er erg druk , ook met schoolkinderen ,ik  denk dat die heel vroeg gedaan hebben daar, misschien s' middags al .Onderweg zag je de kathedraal al vanop 15 km staan  ,nog heel wat foto's gemaakt, broodje gegeten en een terraske gedaan. Als je daar iets drinkt en ze vragen een grote ? Das meteen een halve liter haha ๐Ÿบ๐ŸบDan in t'stad nog een paar cachekes gezocht en terug op weg naar mijn overnachtingsplek. Stipt om 17 uur stond ik daar, ze liet me net op de mat , en eerst de schoenen uit .Dan naar boven ,douchen ging niet , want ze had een bad met sproeier , zonder gordijn of deur, een verdiep hoger kon ik slapen . Als ik aankom is mijn eerste werk douchen ,dus ik in bad ,zo goed als het ging dan toch me gewassen. Wil ik mijn slaapzak klaar leggen, komt die madam naar boven gestoven, razend als ze was , nu had ik me afgedroogd met de handdoek die klaar lag , maar blijkbaar lag die voor haar klaar, man man toch , ze was razend kwaad ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™„๐Ÿ™„kon ik toch ni weten  ,hij lag gereed om gebruikt te worden , en ik was eerst ,dus niets vermoedend  droog ik me daar mee af .Ze was zo kwaad dat ik meteen eerst moest betalen , en ze raasde nog altijd door .Ik was er  echt niet goed van , dus ik pak mijn boeltje bijeen, ze gooide al wat van mij was , naar mijn hoofd en ik stond rapper buiten dan dat ik binnen gekomen was !! En dat voor ne handdoek !!  Al bij al was ik toch opgelucht , ik had wel geen plek om te slapen , maar k'was blij dat ik er  buiten was.

 Nu was daar ook een jeugdherberg , adres opgezocht en hoppa , binnen een half uur had ik kamer ,met ontbijt, douch, en wc . Wat een gedoe voor ne stomme handdoek .Dat was Bourges , om nooit te vergeten ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜ŽMorgen na het ontbijt vertrekken we weer vol goeie moed en dan kan ik daar eens goe om lachen !!











Reacties

  1. M Annan om een handdoek zo lebber ๐Ÿ™ˆdat verdiend je nu toch niet zo ‘n topper verdiend je niet Elske betalen en dan buiten pfff hopelijk morgen met volle kracht terug aan Elske en slaapwel en tot morgen topper ๐Ÿฅพ๐Ÿ‘๐Ÿคž๐Ÿ€

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ๐Ÿ“ฟ Dag pelgrim Elske ๐Ÿ“ฟ
    Het is me eindelijk gelukt…
    Blogspotje zet de poort open.
    Ik lees nu al al die dagen jouw avontuur.
    Vaak met bewondering en enthousiasme, soms met verbazing en ongeloof over je ontvangst hier en daar. Toelaten om dan weer te kunnen loslaten en verder te gaan.
    Je doet dat zo krachtig.
    Ook dat is pelgrim zijn.
    Ik wandel in gedachten met je mee.
    ๐Ÿ“ฟ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou voor die 'vriendelijke dame' in Compostella een kaarsje branden . Heeft het blijkbaar nodig. Hopelijk vandaag wat aangenamer contact op je 'slaapplekje' . Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG, als ge da nie kunt verdragen als gastvrouw moet ge geen plek aanbieden mijn gedacht!! Toi, toi, toi Els!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts