Etappe 57 Santo Domingo de la Calzada - Villafranca Montes de Oca 37 km .

Ik ben dus lang niet meer de enige die vroeg vertrekt , waarschijnlijk zit het warme weer daar voor iets tussen . Dus ik weer stilletjes de kamer uit , kom ik daar in de gangen al een bende volk tegen, in de keuken mijn ontbijt genuttigd . Gisterenavond is er nog lang veel lawaai geweest en dat kon je in de keuken wel zien , nog ne hoop afval op de tafels ,een gesmos van eten op de tafels  en de grond , er zitten toch wel smeerlapkes  bij zenne , zouden die dat thuis ook zo doen ,vraag ik me dan af ,echt niet plezant voor de mensen van de poetsdienst .
Vanaf ik vertrokken ben, het was wel frisjes, was er een bende onderweg , heel gek ,sommige dagen zie je weinig volk ,andere dagen veel meer, zoals vandaag .
Tot ik 10 km voor mijn stopplaats ineens niemand meer zag , hebben die nu allemaal zoveel dorst gekregen , dat ze eerst een terraske moesten doen ?? Ze weten wel hoe het moet hier ,voor 6 uur zijn de cafés en bars open voor een ontbijt , de terraskes langs de routes de hele dag   ja , van de pelgrims moeten ze het hebben hier ,heel anders dan in Frankrijk .
De wijngaarden zijn weer verdwenen , ik heb de hele dag door de velden gewandeld, de meeste akkers staan vol verschillende granen , heel sporadisch maïs. 
In het dorpje waar ik slaap is er een klein winkeltje dat tot 14 uur open was ,nog een beetje eten opslaan tegen de honger die komt en dan de refuge binnen. Dat is slim bedacht hier , een poepchique hotel ,en daarachter een pelgrimsherberg,  je kon alleen cach betalen , dus allemaal in t'zwart natuurlijk .
De herberg zo vol als wat ,het cafetaria en restaurant ook vol pelgrims , het hotel is maar bijzaak .
Morgen ga ik tot in Burgos ,weer een grote stad , niet mijn ding , hopelijk is er iets te zien .
Voor de geïnteresseerden, ik heb tot en met vandaag 1745 km gewandeld, ooit heb ik iemand horen voorstellen , om 1 euro per km te sponseren ,k'vraag me af of die dat nog zie zitten ? 🤣🤣🤩👍.

Reacties

Populaire posts