Etappe 59 Burgos - Hontanas 32 km .

Deze morgen niet zo vroeg op pad , vanwege een overnachting in de camper met ontbijt .Niet slecht natuurlijk , maar wel 1 1/2 uur later weg . Toen ik vertrok uit Burgos  was het precies een file van pelgrims,  ze kwamen overal vandaan ,dat er daar 200 of meer  geslapen hebben is niet uitzonderlijk . De jeugd die lopen toch meestal met oortjes in , en zeggen nog niks als je hen passeerd. 
Na eerst over  een paar snelwegen gewandeld zijn werd het rustiger.
Kilometers lang door velden, meeste met verschillende granen, ook de klaprozen tieren hier weelderig , soms zijn de velden gewoon volledig rood van kleur.
Toen we de 12 uur voorbij waren was de zon weg , het werd donker maar het bleef wel droog.
Ook heb ik vandaag opvallend veel kruisjes zien staan ,jammer genoeg ! 
Het dorpje waar ik wou overnachten lag  diep, ik was er 200 meters vandaan en zag alleen een klein stukje van de kerktoren,  van de rest was nog niks te zien .
Het was wel een mooi en heel rustig dorpje , enkele aubergues,twee terraskes, iets drinken of eten , meer moet dat niet zijn , en aan democratische prijzen , geweldig !! 
Marc wachtte me op ,samen een terraske gedaan, veel beter dan alleen,daarna naar de camper voor me op te frissen , wassen en plassen, en een lekker menuke op z'n Belgische!! 
Normaal mag je maar 1 overnachting op dezelfde plaats doen , maar bij uitzondering mag ik deze nacht ook nog blijven !!
Bij deze wil ik Staf Verstappen nog erg bedanken voor de  lekkere sponsering van een pot zelfgemaakte advocaat ,dat gaat smaken. Dikke merci !!

Reacties

Populaire posts