Etappe 63 El Burgo Raneiro - Arcahueja 32 km .

Ik val helemaal niet meer uit de toon ,als ik om half 6 opsta , ben ik al bijna bij de laatste . Sommige ontbijten eerst op het gemak , tegen dan is het licht om te vertrekken .Nu was dat deze morgen een beetje lastig , want  ze waren het sanitaire gedeelte aan het poetsen , ja iedereen moet toch naar het wc als je opstaat , er zijn er ook die s'morgens  ook nog eens douchen , das dus geen rustig moment om te poetsen .
Optijd weg en het bleef lang donker , er hingen overal heel donker wolken , het heeft even geduurd  , maar om 11 uur viel er dan toch regen. Dan zie je er,  die direct de poncho aandoen ,sommige wachten wat af en doen hem dan ook aan , en dan heb je er nog zoals ik , voor da beetje is het  ni echt de moeite , doorstappen en hopen dat het vlug over is .
Na ne goeie vloek dan toch , rugzak af , poncho zoeken ,helemaal van onder , is er al zeker 6 weken niet uit geweest ,dan rugzak terug aan , klungelen eer die goed overal over hangt,en op dieje moment stopt het met regenen.😱😱😱We werden wel getrakteerd op een mooie regenboog ,ja en dan binnen de kortste keren schijnt de zon weer , dan is het weer zo heet onder de poncho,dus volgend dorpje terug uit .Dat was eigenlijk niet nodig geweest,  maar het klimaat veranderd hier ,voorbij Leon ,dan zal het dikwijler regen zijn vrees ik .Onderweg nog een jong koppel gezien , Engelstalige met 2 kleine kindjes,één een paar maanden oud en eentje van een klein 2 jaar , ook onderweg ,beide nog in de buggy ,ook niet simpel denk ik .
Toen we in het dorpje aan kwamen , was de ene herberg gesloten , dan de volgende .
Daar zat een geblesseerde Engelsman, was vorige nacht gevallen met s'nachts naar de wc te gaan , uit het bovenste bed komen is niet simpel in het donkere .Die vertelde ons dat het om half 1 open ging , het was net half 12 ,de volgende overnachtingsplek was 4,5 km verder , wat doen we dan. Juist ,we gaan naar daar , we gaan geen uur zitten wachten ,de man had zo'n goesting in een biertje ,dus die kwam achterna .Hopla terug opweg , na 500 m stond de Marc met de camper , of ik ´og moest drinken , zo lekker fris is altijd beter dan uit mijn drinkflessen.De Engelsman kwam er ook aan ,wel seg Belgische bier, dat luste hij ook wel,en een praatje gemaakt. Na de drinkpauze door gegaan ,de man kwam op zijn gemak ook achterna.
Hier in het volgende dorp waren er direct vele pelgrims om te slapen en ze bleven hangen in de bar, pinten pakken en veel gelachen,niemand had er zin om te douchen , moet ook eens kunnen .Ik zit nu 9 km van Leon, morgenvroeg naar daar en een dagje de stad verkennen , zal leuk zijn,er is daar een klooster om te slapen , dat is al lang geleden,een beetje genieten gaan we daar doen !! 

Reacties

Populaire posts