Etappe 66 Sanibanez de Valdeiglesias - Rabanal del Camino 35 km .

Weer vroeg op pad , het was wel een beetje fris vanmorgen. Na een uurtje wandelen kwam ik op een plaatsje waar je gratis kon overnachten , in een tentje of onder de blote hemel ,er was ook nog vanalles uitgestald  om te eten , voor de pelgrims die nog geen ontbijt hadden gehad , super dat de mensen dat hier zomaar aanbieden ,en je geeft wat je wil , wat het je waard is. Het uitzicht van deze wandeling was veel mooier dan de vorige dagen . Weer veel meer bergop en bergaf , een beetje terug een training voor de volgende dagen ,er komen weer heel wat hoogtemeters aan de volgende dagen .Dat is toch een veel beter , mooier parcour dan wat we de laatste dagen hadden , dat platte landschap zien we thuis al genoeg .Ik voel me weer in mijn nopjes , zalig ,een beetje wind , een zalig zonneke , en ik vind het jammer dat er  zo weinig km nog te doen zijn , de sfeer wordt er wel veel beter op .Overal staan er kraampjes om vanalles te verkopen,de camino is het leven hier, men leeft hier van de pelgrims .De bewoners hebben veel bewondering voor de pelgrims , das wel heel leuk .
Het is ook weer heel druk geweest vandaag , zowel met wandelaars als met de fietsers.
Ik overnacht vlak aan de kerk en klooster van dit dorpje , we hebben dit al gaan bewonderen vanbinnen , mooi en er wordt 5 x per dag een mis gedaan , voor de pelgrims ! Straks weer optijd gaan slapen , als het lukt , we liggen op een zaal van 20 personen .
Morgen komen we aan het la  cruz de fierro , das ook weer flink omhoog , meteen na de morgen !! Slaapwel !! 

Reacties

Populaire posts