Etappe 68 Ponferrada - La Portela de Valcarce 38 km .

Omdat de organisatoren van de albergue me gisteren zeiden dat de deuren  pas om 6 uur open gingen dacht ik wat later op te staan . Maar 2 dames dachten daar anders over, die begonnen al voor half 6 hun rugzak te pakken , waarom doen de pelgrims dat s'avonds  niet ??
Ik vraag me soms toch ook af , waarom moeten sommige mensen toch alle dagen , heel die rugzak uit laden  ?
Bij mij is dat ,wat ik nodig heb en alles wat ik s'morgens niet moet hebben , zit er s'avonds al terug in, op z'n plekje ,dan ben je s'morgens op 10' klaar !
Dus toch vroeg wakker , nog een koffieke met ontbijt naar binnen gespeeld, omdat het nog 10 voor 6 was , kom ik daarna  buiten , zijn er al veel vertrokken , maar mijn kamergenoten zaten nog met veel lawaai te eten en uit te leggen , moet je daar zo vroeg voor opstaan?
De wandeling was veel rustiger dan gisteren , minder beklimmingen en altijd in de buurt van een grote baan en een rivier ,de ganse dag kabelend water gehoord. 
Weer wel veel km, maar ben dat voortaan gewoon intussen .
Er werd ook regen voorspeld, maar pas tegen 3 uur.
De bergen zijn er nog maar we zitten weer volop in de wijngaarden !!
Ook weer veel wandelaars onderweg ,om 2 uur was ik in de albergue,meteen inchecken en douchen.
Een beetje een luxe, een 2 persoonskamer samen met een Engelse dame, daar kunnen we mee leven ! 
Marc even op het terras gewacht en het streekbier geproefd, toen ik erbij kwam zat hij met 2 Duitse pelgrims te babbelen.Een meneer die goe kon zagen , maar er zat nog een heel klein vrouwke erbij ,ongeveer 1,50 m ,Silke van 56 jaar ,met een rugzak van 20 kg ,ik kreeg hem amper opgetild!!
Ze is al van 2020 onderweg , ze kwam nu van Compostela en ging naar Rome , veel geld had ze niet , meestal sliep ze in het portaal van een kerk ! 
Niet te geloven dat zoiets bestaat,we hebben nog wat zitten babbelen en daarna lekker gegeten. 
Optijd in bed want morgen wachten er weer veel hoogtemeters , voor die het willen weten , ik zit momenteel op een totaal van 2129 km .πŸ‘πŸ˜ŽπŸšΆπŸšΆπŸ€©

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts