Etappe 69 La Portela de Valcarce - Triacastela 40 km .

Heel stilletjes deze morgen , maar mijn kamergenoot was al wakker voor mij   dus weer optijd weg . Nog wel wat mist in de bergen , maar niet op de camino .Vandaag had ik weer een beklimming van een 750m , dus dat is weer zweten voor je begint .Tot in O'Celebreiro  zouden we moeten klimmen , daarna zouden we dalen , zo stond het in de beschrijving . Jaja saluut, we hebben nog veel kunnen klimmen en dalen ,zelfs tot 11 km voor Triacastela. Daar hadden we een beklimming van 150 m,een jong meisje geraakte niet boven ,ze wou geen hulp van haar vriend , ik ben ze onderweg voorbij gegaan , ook met veel moeite en zweet ,toen ik boven was heb ik even uitgerust, ze was er nog altijd niet, ik wil maar zeggen , er zijn veel jonge mensen waarvoor ik respect heb ,ze doen het toch maar ! 
Nu nog een beetje over de etappe van vandaag, ik zou het de stront etappe durven noemen , ik weet het  ,geen mooi woord.
Maar ik heb vandaag, de dorpen buiten beschouwing gelaten,alleen door de koeienvlaaien en slijk gelopen , met de bijbehorende dikke st***tvliegen erop , de hele dorpjes stonken ernaar. 
In het voorlaatste dorpje kwam ik de bende koeien tegen, ik dacht , dit is de moment voor ne foto ,ikke ene foto ,en nog ene,ja seg,toen kwamen ze recht op mij af, das ni de bedoeling e mannekes , ikke roepen en met mijn stokken zwaaien , gelukkig waren die koeien slimmer dan den boer,ze gingen aan de andere kant lopen , oef .....Nu weten we waarom de weg hier vol koeievlaaien liggen .
Dat was ook zweten ,met of zonder zon !! 
Onderweg nog mensen gezien uit Boedapest, nog een koppel met een tandem , in de tegenovergestelde richting , ik heb het niet durven zeggen hoeveel ze nog moesten klimmen .
In het dorpje Triacastela aangekomen eerst me verzekeren van een slaapplekje, je hebt gereserveerd, eeh nee ,ik doe dit hier niet, alleen in Roncesvalles heb ik dat gedaan .Later niet meer, oke , en dan vraag ik nog een bed vanonder, toen was het hek van de dam, je stelt  eisen zonder dat je reserveert, dat kon niet.
Oke dan niet , geef mijne pas dan terug , dan ga ik op een ander.
Dat vonden ze ook niet echt leuk, toen ging ineens alles,maar dan kennen ze mij nog niet e, ikke op een ander,waar ze veel vriendelijker waren, veel beter !!
Dan samen met de Marc een menu del dia gegeten ,samen met 2 flessen rode wijn, superlekker , en voor 24 euro , we komen hier wonen denk ik !!
Morgen gaan we voorbij Sarria,hopelijk wordt het niet te druk .Slaapwel iedereen !! ⁸

Reacties

  1. Mooie fotô s da heb je weeral goed gedaan slaapwel en morgen gezond weer op 👍👏🍀🚶‍♀️🌞🥂

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts