Etappe 70 Triacastela - Portomarin 45 km .

Vanmorgen samen met enkele anderen het dorpje verlaten , het was nog donker , ik had ne voorganger die net even vlug ging als ik ,das handig ,alleen dieje in t'oog houden en volgen.
Ik heb dieje gevolgd tot Sarria, dan ging hij een terraske doen , ikke een telefoon en 2 stempels verzameld .Ik nog wat foto's gemaakt en ging dan door , en achter wie ? Haha juist, achter dezelfde meneer , tot aan de paal van 100 km ,daar ben ik hem kwijt gespeeld .
Het was eerst veel klimmen en dan tegen het einde toe weer steil dalen !
Vanaf Sarria was het merkelijk drukker , de camino zit dan vol jeugd, niet echt leuk ,er zat in het begin denk ik wel een 60 tal kinderen van 12 a 13 jaar met hun  juffen .Geen lolleke, geen rust meer onderweg .
Rond half 2 ben ik de 100 km paal gepasseerd  en ik wou daar overnachten , maar goed ,de albergue was in de grond gezakt denk ik , niks meer van te zien !!
Dan de mogelijkheden eens bekijken , en ik was er vlug uit ,het lag 7,5 km verder, Portomarin heet het dorpje , maar de hele weg liep vol en die jeugd  stopte daar allemaal , aiai als ik nog maar een plekje heb ?
Ja hoor , nog de eerste albergues nemen  ,maar een beetje verder ,en plaats genoeg.
En nog rustig ook .Eerst douchen , de was en de plas   en effe wat boodschappen doen , zodat we tot morgenavond verder kunnen.
Nog wat rondgewandeld hier en foto's gemaakt, sebiet de was nog binnen halen en het bed in !!

Reacties

  1. Weeral mooie reportage 😎Elske chapeau zalle 🤞en slaapwel en voor morgen weeral er tegen aan 💪groetjes May 👍😉😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ELS WIJ HEBBEN GISTEREN MIJN PENSIOEN GEVIERD. NORMAAL WAS JIJ OOK VAN DE PARTIJ . WIJ HEBBEN AAN U GEDACHT.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts