Etappe 74 Santiago - Piaxe 33 km .

Omdat we geen albergue vonden gisteren ,heb ik in de camper geslapen , met als gevolg , veel te laat wakker.We stonden op een camping  3 km van Santiago,dus eer ik vanmorgen op weg was ,dat duurde wel even .Het was nog wel rustig voor de kathedraal, ik wil dat in augustus wel eens zien hoe druk het dan is .
We hadden dit vooraf gezegd, als ik er geraak ,dan stap ik nog verder ,eerst nog 90 km naar het eind van de wereld, Finesterre, en van daar nog 31 km naar Muxia !! Het zou er heel mooi zijn ,dat wil ik wel eens zien dan. 
In Santiago hebben we gedaan wat we gepland hadden ,alleen het wierrookvat hebben we niet zien zwieren.Dat is heel onvoorspelbaar wanneer ze het doen   en niemand  weet het vooraf , als er genoeg geld gedoneerde is ( 800 euro  ) ,dan doen ze het , maar dat vonden we net een beetje teveel voor ons .🀣😎.
Dus terug op stap, eerst  de route zoeken ,richting Finesterre en dan waren we weg.Ik was benieuwd of er veel volk onderweg was , de eerste uren liep ik helemaal alleen,wat later kwamen er meer en meer pelgrims, eigenlijk best veel.Ik heb er ook gezien die ik voor Santiago al ontmoet heb .
Wat ik vandaag ook voor de eerste keer hier gezien heb , waren appelsienbomen ,dan zal ik sinterklaas misschien ook nog tegen komen πŸ€ͺ😎🀩.Het was best warm en op een moment 't gaan we weer het bos in, een mooi wandelpaadje en het begint te stijgen, en te stijgen en het blijft omhoog gaan,er kwam geen einde aan.Tot op een gegeven moment ,staat daar een Spanjaard ,toch zeker 10 jaar ouder dan ik denk , zijn fiets vooruit duwen, hij was keimoe en geraakte amper nog vooruit .
Ik zeg een goeie dag als ik hem voorbij gaat , en toen bedacht ik me, ik heb aangeboden om te helpen duwen , die man was ontzettend blij , tot het weer te doen was om te rijden.
De gracias vlogen rond men oren ,hoe je met een klein gebaar iemand zo blij kan maken !!
Het was weer goed klimmen vandaag, genoeg hoogtemeters gedaan .Na de wandeling ,de albergue opgezocht en een douchke deed zalig goed.
Na de verzorging naar de camper gegaan om lekker te eten en bij te praten ,de plannen voor morgen besproken. Daarna op tijd terug naar de albergue , de gebeurtenissen van vandaag op de blog gezet,  en nog een interview voor  radio Utopia ,dat gaat zo bij de BV's.
Er stond toen ook een bijzondere pelgrim , die hier in de albergue komt overnachten ,een ezeltje dat ik onderweg gepasseerd was, ik heb al wel honden gezien ,maar een ezeltje, dat was de eerste keer , mooi om te zien !! 
Zo ,jullie zijn weer op de hoogte , tot morgen !! 

Reacties

  1. πŸ‘πŸ’ƒπŸ‡ͺπŸ‡ΈπŸ’‹

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele eer om jou te mogen interviewen Elske πŸ‘πŸŽ΅πŸŽΆ

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts