Etappe 76 Cee - Finesterre 23 km .

Vanmorgen kunnen vertrekken zonder over de omheining te kruipen ,beetje later dan anders , maar ver moest ik niet .
Ik wandelde tot Finesterre en dan eerst een albergue zoeken. 
Ze gaan mij niet nog eens hebben liggen met overal vol, deze keer was ik goed optijd !
De Marc kwam tegen dat ik er was ook naar daar ,om dan samen verder te wandelen .
Ik heb wel wat pelgrims zien wandelen , maar t'is precies of de druk is eraf na Santiago, iedereen heeft tijd genoeg , wandelen op hun honderdste gemakske ,zo van , kom ik er vandaag niet dan morgen wel.
Dat is echt een groot verschil , naar Santiago was precies of iedereen wilde eerste zijn , nu steekt het niet op een dag meer of minder .
T'is  veel meer ontspannender .
Het laatste stukje , dat we samen wandelde was wel heel druk, boven stonden er 4 grote reisbussen, dan de auto's nog , en de meeste gingen toch nog  te voet .
Het is er bijzonder mooi , spijtig dat het geen helder weer was , er hing een beetje mist of nevel ,hoe je het noemen wil .
Er lag ook nog een cache verstopt ,echt tussen de rotsblokken,dat was wel wat bergaf klimmen , Marc is het laatste stukje alleen gegaan omdat ik mijn rugzak  aanhad, en dan moet je zien wat je doet , om je evenwicht niet kwijt te geraken !! Maar het potje gevonden !! Daarna nog het bier van Compostela daarboven geproefd en onze dag was weer geslaagd .
Daarna naar de albergue , douchke en de was gedaan ,dit is de laatste overnachting in een albergue, dat ga ik ook missen, dat is ook elke dag anders,op sommige plaatsen zijn ze veel te goed voor de pelgrims, en op een ander  kunnen ze niks verdragen.
Het leukste was toch , het slapen bij particulieren, dan wist je s'morgens alles van de hele familie !! 
Intussen had Marc weer een lekkere maaltijd klaar , na de afwas nog even een terraske gedaan , maar het werd al vlug zwaar bewolkt en er hing onweer in de lucht  dus wij maar terug voor de bui losbarstte.
Morgen hopelijk droog weer want dan wandel ik naar Muxia,een klein 30 km ,ook een dorpje aan de zee .
Dus tijd dat ik ga slapen !! 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts