Etappe 77 Finesterre- Muxia 31 km.

Mijn bovenbuurman van deze nacht had gevraagd om hem om half 6 wakker te maken, als ik opstond, hij moest met de bus terug naar Santiago en had geen wekker , dus ikke dieje met zijn oren getrokken , hello its time !! Oke Thanks ,en hopla ,wij allebei onze rugzak ingepakt en op onze rug gehangen.Hij naar rechts, de bushalte ,ik naar links , richting Muxia.
Het bleef precies lang donker deze morgen , maar om half 7 konden we goed doorstappen en ik had er weer veel zin in !
Gisteren was het zo precies , niet echt plezant, maar vandaag was het weer gewoon.   k'had weer goesting om terug te wandelen .
Na een 2 tal uren wandelen kwam ik 3 Spanjaarden tegen ,die wilde weten hoever Finesterre nog was, tussen Finesterre  en Muxia wandelen de pelgrims heen en weer !! Ik met hand en tand uitgelegd dat ik 9,5 km gedaan had op 2 uren .
Ze wisten het nog niet goed , dus vroegen ze het nog eens aan een voorbijganger,   raar mannen die Spanjaarden. 
Ongeveer halfweg moesten we een heel stuk door het bos , maar ik kwam bij 4 wegen uit , dus een goeie gok gedaan en volgens de route op de gsm zat  ik juist .In het begin was er nog een redelijk paadje, maar dat werd smaller en smaller ,er was nog wel overal gelopen  over het pad , maar het werd zo smal en de varens en takken hingen er overal over, het onkruid stond zeker 2,5 m hoog ,en alles was goed nat , na de regen van deze nacht.Ik werd zo stillekesaan overal nat en hier en daar een schaar van de dorens, en het ergste , er was geen einde in t'zicht , onkruid zo ver je zien kon. Ik liep maar gewoon rechtdoor  ik had niet echt een idee of ik goed liep , op een moment was gewoon de weg weg !! 😁😁🤪🤪. Toch maar blijven doorgaan, ik kon niet veel anders doen .
Dat heeft zeker een half uur geduurd  toen werd het pad iets breder , we waren het bos bijna voorbij , en dan kom je uit het bospad ,helemaal nat en beschaard van de dorens,  loopt daar doodleuk een mooi wandelpaadje naast die hoop ellende waar ik door gegaan was.Ge weet niet wat ge ziet dan !! Dat hadden we gehad , nu was het nog 8 km naar Muxia , maar over de gewone weg was het nog 7 km . Wat gaan we doen ,ik had zo lang in dat bos gezeten , ik vond het op dieje ene km niet meer steken, dus dacht ik van gewoon over de weg te wandelen,en de 7 km te doen .Allemaal goed en wel , maar als je er iemand tegenkomt , die beginnen met hand en tand uit te leggen dat je verkeerd loopt en dat je 2 km terug moet   en dan links over de rug  van die berg keiklink omhoog . Iedereen die ge tegenkomt wil perce  dat ge terug gaat, want ge loopt niet over de camino.Uiteindelijk van misère  de camino terug gezocht en dieje gevolgd. 
Heel mooi hier ,zoals in Finesterre ,ook heel veel volk!
Wij naar het einde gewandeld,echt heel mooi hier,dus dat was het einde van mijn wandeling !!
Voor wie de cijfertjes wil weten , 77 dagen gewandeld  en  2438 km gedaan.Een gemiddelde van 31,5 per dag .
Ik heb er enorm van genoten en kan het iedereen aanraden, het is een ervaring die je moet meemaken, ik kan het niet omschrijven,je moet het zelf ervaren .Maar het is echt de moeite waard !!
Bij deze bedank ik mijn kinderen, familie, vrienden, volgers, kortom iedereen die mij dagelijks dikke duimen,smsjes ,telefoontjes,video's ,feedback, interviews en foto's stuurden,  jullie waren allemaal een deel van mijn camino, jullie hoorde er gewoon bij!! 
Dit is voorlopig de laatste etappe, wij gaan nu een paar weken verlof nemen en komen dan naar huis , met een laatste etappe.Hoe  en wanneer laten we via deze weg wel weten .
Dikke merci iedereen !! 

Reacties

  1. Heel mooi eindpunt, verdiend geluksgevoel, topprestatie. Geniet nu van je verder verlof Els en Blockie!! Grtz. Nadine.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts